2018.04.23. 17:25:18 12050 356

Hogy az álomnyaralás ne csak álom maradjon!
A hír elolvasásával 500 Ft-tal növelheted a nyereményedet. Ha tag vagy, jelentkezz be, ha új vagy, regisztrálj itt (ingyenes)!

A hosszú, hideg tél után itt az ideje, hogy a nyaralás körül forogjanak gondolataink. Egy-egy utazási iroda ajánlatát, fényképeit nézegetve szinte csodaországban érezzük magunkat. Okos, körültekintő fogyasztóként azonban jobb, ha szem előtt tartjuk, bizony nem minden arany, ami fénylik. De mire is figyeljünk oda még a foglalás előtt? Alábbi cikkünkből kiderül.

Nyaralás - PROAKTIVdirekt Életmód magazin és hírek - proaktivdirekt.com Nyaralás

Kezdjük az utazási irodával. A híres-neves képviseletek igen gyakran csupán utazás közvetítőként szerepelnek a szerződésben, az utazási szerződést közvetlenül egy harmadik céggel kötjük meg. Ez abból a szempontból aggályos, hogy a jelenleg hatályos jogszabályok szerint a közvetítőt szükség esetén nem tudjuk felelősségre vonni, követelést kizárólag az utazásszervezővel szemben támaszthatunk.

Figyeljünk arra is, hogy az ajánlatban szereplő káprázatos fényképek számtalanszor nem fedik a valóságot és a photoshop előnyeit kihasználva csúnyán becsapják a jóhiszemű fogyasztót. Végeredményként pedig nem marad más, mint a csalódás, de sajnos túl későn.

De mit tehetünk, hogy elkerüljük a kellemetlenségeket?

Ha megbízható utazási iroda mellett tesszük le a voksunkat, győződjünk meg arról a szerződés aláírása előtt, hogy az utazásszervezői feladatokat is ugyanazon cég biztosítja. A választott szállodának pedig járjunk utána az interneten. Számos értékelést olvashatunk, megtekinthetünk olyan képfelvételeket is, amelyek feltupírozás nélkül átadják a hely hangulatát, a hotel minőségét, tisztaságát, nem utolsósorban informálnak a már korábban ott járt vendégek elégedettségéről.

Ha mégis pórul járunk és a helyszínre érkezve csalódottan szembesülünk az ajánlattól eltérő rideg valósággal, az utazási szerződésről szóló kormányrendelet (281/2008. (XI.28.) szerint haladéktalanul közöljük kifogásunkat az utaskísérővel, annak hiányában pedig a helyszíni szolgáltatóval. Ezt követően az utaskísérő köteles gondoskodni a kifogásunk helyszíni szolgáltatónak való bejelentéséről. Az utaskísérő a bejelentésünket, valamint annak a helyszíni szolgáltatóval való közlésének tényét jegyzőkönyvbe foglalja, ennek egy példányát pedig részünkre átadja. Az utaskísérő nyomban tájékoztatja az utazásszervezőt is és szükség esetén intézkedik a probléma elhárítása iránt. Utaskísérő híján tehát forduljunk rögtön utazásszervezőnkhöz.

Ne felejtsünk el fénykép-, illetve videofelvételt készíteni a helyszínen, melyek később bizonyítékul szolgálhatnak az eset kivizsgálása folyamán.

Az említett jogszabály kimondja, hogy ha az utazási iroda az utazási szerződésben vállalt szolgáltatást nem a szerződésnek megfelelően teljesíti, köteles a szolgáltatás díját arányosan leszállítani. Így például, ha a szállodai szolgáltatás a felek eredeti megállapodásában foglaltakhoz képest fele akkora kategóriájú volt, úgy a részvételi díjnak a szállodai elhelyezésre eső díját ennek megfelelően le kell csökkenteni és a csökkentés mértékét a részvételi díj végösszegéből le kell vonni, a fogyasztó számára vissza kell fizetni.

Forrás: DAS

A kötvényt egy héten belül küldjük e-mailen a neked@proaktivdirekt.com címről. Kérjük tedd ezt a címet a leveleződ címjegyzékébe, hogy megkapd. Elolvastam és elfogadom a biztosítási feltételeket, igénylem az ingyenes Colonnade baleset-biztosítást. Hozzájárulok, hogy az Colonnade vagy megbízottja a biztosítási ajánlataival telefonon megkeressen. Hozzájárulásodat visszavonhatod a Colonnade címére (1388 Budapest, Pf. 14.) küldött levélben vagy telefonon: 801-0801. Letöltöm a biztosítási feltételeket.

Ha tetszett, kedveld:  |  Ha nem tetszett, írd meg miért nem!

Oszd meg a cikket és nyerj...