Egyéni vállalkozás? Így használd marketing eszközként a közösségi oldalakat!
A közösségi média tagjai a „látni és látszódni” elv alapján igyekszenek a lehető legtöbbet online lenni. Az egyik legismertebb közösségi oldal is felismerte ezt, és számos lehetőséget nyújt a tartalommarketing terén. De hogyan érdemes ezeket használni, ha induló vállalkozásunkat szeretnénk ismertté tenni?
Reklámozni bizony eléggé költséges dolog, ez azok számára lehet a legmegterhelőbb, akik most szeretnék felfuttatni vállalkozásukat, és a kezdeti időkben még nincs kellő bevételük. Ilyenkor kell a kapcsolati hálónk tagjait segítségül hívni. Online is!
Fizess keveset (vagy semennyit) és reklámozz hatékonyabban!
A lényeg, hogy minél több mindenkihez elérjen, hogy a világon vagy és természetesen az is, hogy pontosan mit ajánlsz. Tedd ismerté termékedet vagy szolgáltatásodat költséghatékonyan:
- Hozz létre külön profilt vagy oldalt a vállalkozásod részére!
- Küldd körbe minden ismerősödnek és kérd meg őket, hogy kedveljék. Sőt, osszák is meg azt!
- Indíts lájkolós vagy megosztós nyereményjátékot az ismertség fokozásához!
- Hozz létre pénztárcádhoz illő hirdetéseket: Megadhatod, hogy mennyiért szeretnél hirdetni, és azt is, hogy kik a célközönséged (pl. terület, nem, életkor és érdeklődési kör szerint).
Ossz meg minőségi tartalmakat!
Posztjainkkal magánemberként is minősítjük magunkat. Nincs ez másként vállalkozóként sem; minél minőségibb írásra törekedve ismertessük termékünket, akcióinkat és szolgáltatásainkat. Mi képvisel minőséget? A tudatos, szakértő és segítőkész személyiségünk, amit megosztásaink is tükröznek. Persze fontos azt pontosan behatárolnunk, hogy kik a fő célcsoportunk, ezáltal őket megszólítva készíthetjük el reklámanyagjainkat. A reklámtartalom lehet csak szöveges is, de tapasztalatok szerint egy, a témához kapcsolódó, figyelemfelkeltő fénykép vagy rövid videó hatékonyabbá teszi célközösségünk elérését. Amennyiben nem saját anyagot posztolunk ki, figyeljünk a forrás megjelölésére, illetve annak hitelességére!
Érdemes figyelnünk, hogy mit és miként oszt meg a konkurenciánk, majd próbáljunk meg olyan tartalmat megosztani, ami a többiektől megkülönböztet minket.
Időnként elemezd ki az elért eredményeket!
Az elemzésre azért van szükség, hogy a hatékonyságodat mérhesd. Ha nem jó az irány, akkor jobb még az elején észbe kapni, hogy időben menteni tudjuk a menthetőt.
Az oldalak posztjainál és fizetett hirdetéseknél lehetőség van statisztikák nyomon követésére a kattintások, lájkok, megosztások és kommentek számának összegzésével. A legtöbb elérést produkáló bejegyzéseink legyenek az irányadók.