Online vásárolgatsz? Ezekre ügyelj oda!
Manapság már bármit megvásárolhatunk az interneten az autótól a fogpiszkálóig. Egész nap lehet az akciós árakat böngészni, gyakorlatilag csak pár kattintás megtalálni a legolcsóbb webáruházat, ahol a termék kapható. Leadni a rendelést szintén hiperegyszerű, majd nincs más hátra, mint várni a futárt, hogy csöngessen...
De nem csönget. Harmadnap sem. Negyednap sem.
Sajnos nem ritka, hogy a kiszállítással megcsúsznak a webáruházak. Kiemelt időszakokban pedig gyakorlatilag elkerülhetetlen. A legtöbb helyen korrekt tájékoztatást kaphatunk a kiszállítás idejéről, sőt, kérhetünk expressz feldolgozást is felár ellenében. Ha valamire sürgősen szükségünk van, csak akkor rendeljük meg, ha ezeket az információkat valóban megkapjuk, és belefér a szállítási idő a kívánt határidőbe. A legtöbb helyen 1-2 nap alatt valóban feldolgozzák és ki is küldik a megrendelt terméket, de vannak online áruházak, amelyek 4-7 napos szállítási idővel dolgoznak, ha ilyen infót olvasunk, akkor a maximummal számoljunk, akkor nem érhet meglepetés... Szerintem a legtöbbször ezzel fürdik be az emberlánya, számít valamire, hogy időben megérkezik, aztán a futár csak nem csenget. Karácsonykor ez kissé kellemetlen lehet, így semmi esetre se hagyjunk ajándékrendelést az utolsó pillanatra.
Ha sérült a csomag
Ha bármilyen sérülést látsz a csomagon, különösen, ha műszaki vagy törékeny holmiról van szó, ne vedd át. Így megspórolhatod a visszaküldés költségét.
Ha eggyel kevesebb van
Nehéz bizonyítani, ha kevesebbet kaptál valamiből, mint amit rendeltél, de egy normális webáruháznak el kell hinnie. Ahogy észreveszed a problémát, fotózd le a csomagot, és már mehet is az e-mail az ügyfélszolgálatnak.
A visszaküldés menete
Ha online vásárolsz, akkor 14 naptári napod van az elállásra, majd a visszaküldésre. Ha üzletben veszed át a terméket, akkor ettől a lehetőségtől elesel, mert már nem minősül távollévők között kötött szerződésnek a vásárlásod. Vannak olyan webáruházak, akik futárt küldenek a visszaküldendő termékért is, így Neked se pénzbe, se időbe nem telik a csere vagy a pénz visszaigénylése. Öröm ilyen webshopra bukkanni. A legtöbbször azonban nem ússzuk meg a papírok kitöltését, a postára szaladgálást (vagy futár igénylést), és még a költséget is nekünk kell állni. Ha bizonytalan vagy, kérj segítséget az ügyfélszolgálattól..., mert szinte webáruházanként változik a procedúra.
Info nélkül
Ne rendelj olyan áruházaktól, amelyekben nem találod meg az alapvető céginformációkat, ügyfélszolgálat e-mail címét, telefonszámát és így tovább... Ha rendben meg is érkezik a termék, később a szavatossági illetve jótállási igények felmerülése esetén problémákba ütközhetsz.
Fizetés teljesítés után
Manapság már egészen biztonságos az online fizetés, így a futártól már csak át kell venni a terméket, de ha még mindig nem bízol a rendszerben, és nem szeretsz előre fizetni, simán kiválaszthatod az utánvétes lehetőséget, de sok esetben felárat számítanak fel ezért. Dönthetsz úgy, hogy neked az akkor is megéri, hiszen nem kellett elmenni otthonról stb.