2024.01.22. 15:25:00 6758 241

Történet a rágó mögött
A hír elolvasásával 500 Ft-tal növelheted a nyereményedet. Ha tag vagy, jelentkezz be, ha új vagy, regisztrálj itt (ingyenes)!

Rágni, fújni, ízlelni, no, ezt mind megtehetjük a rágóval, amelynek története évszázadokra nyúlik vissza. A modern rágógumi kifejlesztése azonban a 19. század második felére tehető. Azóta számos változáson és fejlesztésen ment keresztül.

Rágó - PROAKTIVdirekt Életmód magazin és hírek - proaktivdirekt.com Rágó

Valamikor régen:

Az aztékok vagy az ókori görögök, a gyantát, a mézet vagy a növényi kivonatokat gyakran rágcsálták leheletük frissebbsége érdekében vagy csak magáért a rágás öröméért. Az ősi maják és aztékok a sapodilla nevű fából nyerték ki a chicle nevű anyagot, azt rágták. Érdekesség, hogy az aztékoknál csak a gyerekek és a hajadonok rágózhattak nyilvánosan. Ha férjezett asszony tette ezt, prostituáltnak tartották, ha pedig felnőtt férfi, azt homoszexuálisnak.

Thomas Adams és a Chiclets:

A rágógumik fejlesztésében az egyik kulcsfontosságú alak Thomas Adams volt, aki az 1860-as évek végén felfedezte, hogy a chiclé nevű, mexikói származású gyanta alkalmas lehet rágógumi készítésére. Adams 1871-ben szabadalmaztatta a chiclé alapú rágógumit, és elindította a Chiclets nevű márkát. 1880-as évek végére az Adams család napi 5 tonna rágógumit állított elő. A Chiclets az egyik első népszerű kereskedelmi rágógumi lett, később a William Wrigley Jr. vállalathoz került, amely megalapította a Wrigley's márkát.

Wrigley és a modern rágógumi forradalom:

William Wrigley Jr. az egyik legfontosabb szereplője volt a rágógumi kereskedelmi sikerének. Cégét 1891-ben alapította, szappannal üzletelt. Jó kereskedőként mindig többet és többet szeretett volna értékesíteni, így a szappan mellé sütőport adott ajándékba, ami hamar nagyobb siker lett, mint az eredeti termék. Eztán Wrigley sütőport árult, ami mellé viszont ingyen rágógumit adott. A történelem ismétli önmagát, a rágógumi gyorsan kelendőbb lett, mint a sütőpor. A Wrigley vállalat a 20. század elején többféle rágógumit vezetett be, köztük a Juicy Fruit-ot és a Spearmint-et. Wrigley kiterjedt reklámkampányaival és ajándékokkal, (például a Wrigley rágógumit adott a rádióadások hallgatóinak) népszerűsítette a rágógumit.

A modern rágógumi fejlődése és népszerűsége az évek során tovább folytatódott, és ma számos ízesítés, típus áll rendelkezésre a piacon. A rágógumi nemcsak az ízlelőbimbókat örvendezteti meg, hanem a szájüreget is frissen tartja, a rágómozgás segít a stressz csökkentésében vagy a koncentráció növelésében.

A kötvényt egy héten belül küldjük e-mailen a neked@proaktivdirekt.com címről. Kérjük tedd ezt a címet a leveleződ címjegyzékébe, hogy megkapd. Elolvastam és elfogadom a biztosítási feltételeket, igénylem az ingyenes Colonnade baleset-biztosítást. Hozzájárulok, hogy az Colonnade vagy megbízottja a biztosítási ajánlataival telefonon megkeressen. Hozzájárulásodat visszavonhatod a Colonnade címére (1388 Budapest, Pf. 14.) küldött levélben vagy telefonon: 801-0801. Letöltöm a biztosítási feltételeket.

Ha tetszett, kedveld:  |  Ha nem tetszett, írd meg miért nem!

Oszd meg a cikket és nyerj...