5 hiba, ami miatt túl elfoglalt vagy!
A szabadidőt nagyon nehéz megfizetni vagy akár beárazni. Dolgozhatsz egyre többet és kereshetsz ezzel még több és még több pénzt, de ha mindez ténylegesen a szabadidőd rovására megy, akkor nehéz megmondani, hogy megéri-e. Persze nem kell, hogy így legyen, az időbeosztásodon könnyen változtathatsz!
Ehhez azonban egyre tudatosabbá kell válnod, ami nagyon nehéz. Főként, ha eddig megszokásból vagy teljesen ad hoc, mindenféle rendszer nélkül végezted a feladataidat. Megéri azonban jól gazdálkodni az idővel, mert ez hosszú távon az életminőséged javulásához vezethet! Sikeresebb lehetsz a munkában és otthon is.
Íme, néhány hiba, amit a legtöbb ember elkövet, ha időbeosztásról van szó!
1.Nincs rendszer, nincs feladatlista
A legtöbben eljutnak odáig, hogy felfirkantják egy cetlire vagy a mobiltelefonjukba az aznapi teendőket - bár valaki még eddig sem jut el. Lehet, hogy nem is mindenkinek van erre szüksége... Azonban, ha te rendszeresen vagy megcsúszva dolgokkal, elfelejted a határidőket vagy befizetni valamelyik számlát, akkor egyértelmű, hogy szükséged lenne rá! Ne csak leírd a feladatokat, hanem priorizáld is őket, például számokkal. Kell egy jól működő rendszer, ami neked segít abban, hogy időben elvégezd a fontos feladatokat...
2. Mi a célod?
Fél év múlva esküvő? 2 év múlva szeretnél lakást vásárolni? Be kell rendezni a nappalit? Szeretnél elmenni nyaralni? A munkahelyi ranglétrán eggyel feljebb szeretnél lépni a következő egy évben? Határozd meg a rövid és a hosszú távú céljaidat is! Ez nagyon fontos ahhoz, hogy jól tudj gazdálkodni az időddel.
Bármi is a te elképzelésed, az egyedi célod a tevékenységeidet aszerint kell priorizálnod. Arra fordíts először időt, ami a célokhoz szükséges. Ha valami semmilyen mértékben nem járul hozzá a cél megvalósításához és nem is létszükséglet, akkor ne pocsékold rá a drága időt!
3. Túlvállalod magad...
Hidd el, nem te vagy az egyetlen, aki el tud végezni egy feladatot. Legyen szó háztartásról vagy munkáról... Nyugodtan átengedheted a terepet a kevésbé tapasztaltabb kollégáknak is, kioszthatsz részfeladatokat otthon. Nem kell arra törekedned, hogy folyamatosan leterhelt legyél, nem csak akkor fogják értékelni a munkádat. Ha mindent Te akarsz megcsinálni, de nem lesz rá időd, attól csak stresszes leszel, és el fogsz veszni a részletekben.
Egy fontos dolgot meg kell tanulnod: NEMET MONDANI!
4. Nincs szünet?
Nem csak a hibalehetőség nő meg, ha nem pihensz eleget, hanem valószínűleg a végén egyre hosszabb és hosszabb időt vesz igénybe egy-egy feladat elvégzése. A pihenés tehát nem elfecsérelt idő, hanem nagyon is hasznos, hiszen ilyenkor vezetheted le a feszültséget és ilyenkor töltődhetsz fel energiával. Ne a szabadságot, az ebédszünetet vagy a pihenőidőt hagyd ki, inkább törekedj arra, hogy ezt minőségi kikapcsolódással töltsd, valami olyasmivel, ami tényleg feltölt és energiát ad. :)
5. Megszakítások
A tervezett szünet tehát még jót is tesz a munkavégzésünknek, azonban, amikor megszakítanak minket egy folyamatban az ront a hatékonyságunkon. Ne szenteljünk tehát figyelmet az 5 percenként beérkező e-maileknek, illetve a csevegő kollégáknak vagy a csörgő telefonnak, ha éppen “benne vagyunk” egy feladatban, mert ez csak kizökkent minket, és megnöveli a feladatra fordított idő hosszát.
Forrás: shdgroup.hu/blog/a_tiz_leggyakoribb_idogazdalkodasi_hiba.html